Kdy nepoužívat logo ve Vašich facebookových inzerátech?

22. 9. 2015
Ohodnoťte tuto stránku

Co se dovíte v článku?

  • proč může být někdy chybou mít v inzerátu své logo
  • jak Vám Facebook pomůže rozlišit, kdy použít logo, a kdy ne
  • zda zrovna Vaše konkrétní logo je možné použít vždy
  • proč by inzerát neměl být o Vás

Co o Vaší službě nebo produktu řekne Vaše logo

Vezměme si za příklad nové kadeřnictví, které se jmenuje Manuela.
Aby získali nové zákazníky, rozhodnou se využít reklamy na Facebooku.
Na jejich inzerátu je kromě hezké holky s krásným účesem také velké logo se slovem Manuela.

Vzhledem k tomu, že text ve facebookovém inzerátu může zabírat pouze 20 %
z celkové plochy obrázku, tak si použitím loga zmenšujete možnost přidat další text.
Text, který by již mohl relevantně popsat Vaši službu nebo produkt.
Text, který by vysvětlil, čím Vy můžete někomu pomoci a vyřešit jeho problém.

Máte vteřinu, abyste zaujali

Sami asi víte, jak rychle skrolujete mezi příspěvky na zdi.
Ten čas, který věnujete jednotlivým příspěvkům při rozhodování, zda se u nich zastavíte, je extrémně krátký.

Pokud 80 % inzerátu zabírá hezká holka s textem Manuela a popisu své služby se věnujete
jen v doprovodném textu, tak tím možná získáte pár lajků za hezkou holku,
ale potenciální zákazníci Vás na Facebooku lehce přehlédnou.

Tu krátkou dobu věnují slovu Manuela a hezké holce.
To jim ale neřekne absolutně nic o Vaší službě nebo produktu.
Tím jste si vyčerpali čas, který Vám byli ochotni věnovat, a už dávno jsou u příspěvku
některého ze svých kamarádů.

Vaše firma nikoho nezajímá

Nejde o to, abyste v inzerátech představili svou firmu.
Pokud Vaše firma není již etablovaná značka, tak nikoho nezajímá.
To co lidi může případně zaujmout, je Vaše služba nebo produkt.

Jak Vaše služba nebo produkt může pomoci vyřešit problém, kteří druzí lidé mají?
To je to, čemu byste se měli ve své inzerci věnovat.

Když Vaše logo jasně říká, co nabízíte

Pokud jste kadeřnictví, které se jmenuje Kadeřnictví Prosek, a máte čitelné logo se slovy Kadeřnictví Prosek, tak je v pořádku, aby bylo vidět v inzerci.
Podobně funkční logo má i můj zákazník Korálky.cz.
Korálky.cz prostě prodávají korálky na výrobu šperků a logo to jasně říká.

Pokud Vaše logo není abstraktní slovo, ale popisuje Vaši službu,
tak je samozřejmě správné použít takové logo i v inzerátu.

Máte zákazníky „na jednu noc“?

Pokud děláte kampaně se zacílením na nové zákazníky a
navíc Vaše podnikaní není zrovna o dlouhodobém vztahu nebo opakovaných nákupech,
potom strkat potenciálním zákazníkům pod nos v inzerátu své logo může být ještě větší chybou.

S tímto zákazníkem bude Váš vztah tak krátký, že nedává smysl, abyste ho v inzerátu rušili logem.
Investovat do toho, aby Vás identifikoval přes logo, je zbytečné.
Vy už se stejně neuvidíte.

Chcete a můžete investovat do dlouhodobého vztahu

Na druhou stranou, pokud si můžete dovolit třeba rok investovat do inzerce bez toho,
aby Vám firma vydělávala, a zároveň je Vaše nabídka o dlouhodobém vztahu se zákazníkem,
pak má smysl od začátku používat logo.
Většina začínajících firem ale není v pozici, kdy by si mohla dovolit být rok bez zisku.
Potřebují být ziskoví co nejdříve.

Díky Facebooku zobrazíte logo těm, co už Vás znají

Facebook je skvělý v tom, že můžete rozlišit, komu se Vaše příspěvky a inzeráty zobrazují.
Pokud děláte kampaně se zacílením na své fanoušky,
tak je naopak správné, aby v inzerátu bylo Vaše logo.
Vaši fanoušci Vás právě díky logu v té hromadě příspěvků snadněji identifikují jako někoho,
koho už znají, a dokonce k němu mají pozitivní vztah.

Logo v remarketingových kampaních

Pokud Vaše logo tedy nijak nepopisuje Vaši službu, tak je ideální v inzerátu cíleném na nové zákazníky logo nezobrazit, nebo jen malé, a soustředit se na obsah, který popíše, co nabízíte.
V následném remarketingovém inzerátu, kdy se potenciální zákazník na webu již seznámil s tím, co děláte,
a také s Vaším logem, už logo použijte.

Když začínáte a opravdu potřebujete zákazníky

Pokud jste začínající firma a to, co potřebujete, je mít co nejdříve zákazníky, tak si dobře rozmyslete,
zda ten malý prostor na inzerátu, který si draze kupujete, chcete vyplnit svým logem.
Logem, které ve většině případů o Vaší službě nebo produktu nic neřekne.

Myslíte, že během té vteřiny, kdy se uživatel Facebooku rozhoduje, zda klikne na Váš inzerát,
ho zrovna Vaše logo přiměje k tomu, aby klikl?
Počítáte s tím, že mu budete moci představit, co vlastně nabízíte, až na webu?
Myslíte, že tu šanci dostanete?

Neplatí to jen pro logo

Stejný princip platí pro různé imageové slogany, které opět nijak konkrétně nepředstaví Vaši službu.
Abstraktní slogan nepomůže tomu, aby uživatel Facebooku udělal to, co v první fázi potřebujete
klikl, protože Vaše služba nebo produkt mu mohou pomoci.

Nenechte se zmást marketingem velkých firem, kde logo nebo „nic neříkající, dojmový slogan“
téměř vždy vidíte.
Ony si mohou dovolit dělat dlouhodobé a imageové kampaně.
Často jsou to firmy, které jsou už delší dobu na trhu, a jejich marketing slouží k udržení povědomí o značce.

Nedělejte marketing o sobě

Logo je prezentace firmy. Logo je o Vás.
Nedělejte marketing, který je o Vás.
V prvé řadě dělejte marketing o problému, který může Vaše služba nebo produkt vyřešit.
Do té doby, než zákazníky přesvědčíte, že jejich problém dokážete vyřešit, počítejte raději s tím, že nikoho nezajímáte.
Prezentace abstraktního loga nebo sloganu Vám moc nepomůže.

Chci schůzku a vyřešit svůj problém se zákazníky.

Ohodnoťte tuto stránku