Facebook marketing aneb Zákazníci prodávají za Vás

Jak zapojit své zákazníky do facebookového marketingu?

Pozitivní komentáře chválící Váš produkt nebo službu mohou výrazně zlepšit efektivitu inzerátu.
V článku Vám popíši své metody a nástroje, které ve facebookovém marketingu používám.

V případové studii budu prezentovat výsledky propagace na Facebooku produktů mého zákazníka Dokonalé Lásky.
Dokonalá Láska je výrobcem čistě přírodních veterinárních přípravků, a to hlavně pro psy.

 

Výsledky propagace na Facebooku u Dokonalé Lásky

Tohle jsou výsledky facebookového marketingu příspěvku, který vidíte výše.
Případová studie prezentuje čísla od zveřejnění příspěvku 9. listopadu 2016 až do 26. července 2018.
Facebooková reklama na tento příspěvek stále běží.

 4661 objednávek s průměrným nákladem na získání 59 Kč

  • Jedná se o čísla dle facebookových reportů pro ty, kteří klikli na facebookovou reklamu a do 28 dnů objednali nebo reklamu jen viděli a objednali do 24 hodin.

Marketing Facebook – výsledek propagace na Facebooku 1


3135 obj. s průměrným nákladem 88 Kč

  • Přísnější podmínka, kdy na facebookovou reklamu pouze klikli a objednali v časovém horizontu 24 hodin.

 

Jakou strategii v marketingu na Facebooku jsem zvolil?

Facebookový marketing může být jednoduchý, ale i složitější.
Tohle je prezentace té trochu složitější strategie.
Takto vytvořené facebookové reklamy mohou ale fungovat i několik let.

Cílem této facebookové propagace je získávat objednávky díky příspěvku, který vybízí k napsání své zkušenosti s produktem.
Stovky komentářů, ale i tisíce lajků a sdílení dávají příspěvku výraznou přesvědčivost.
Facebooková reklama je automaticky nastavena tak, aby se příspěvek zobrazoval jak těm, co objednali (získávání komentářů),
těm, co byli na webu (váhající přesvědčí o koupi), tak i zcela novému publiku (první seznámení s tématem).

 

Strategie cílení

Cílení Nastavení Přínos
Již objednaliJednorázověÚvodní získání komentářů
Byli na webuJednorázověNízká cena za obj.
Již objednaliAuto remarketingPřibývají další komentáře
Byli na webuAuto remarketingNízká cena konverzí
Nové publikumBez biduVelký objem objednávek
Nové publikumS bidemLimit na náklad na obj.

 

Propagace na ty, co už objednali

  • Nejdříve jsem příspěvek propagoval s použitím facebookového nástroje Okruh uživatelů na ty, kteří udělali objednávku.
    To jsem provedl s využitím nástroje Okruh uživatelů shromažďujícího publikum, které udělalo objednávku za posledních 180 dnů, již zachytil facebookový pixel.
    K tomu jsem přidal Okruh uživatelů s možností nahrát e-maily a telefony všech zákazníků Dokonalé Lásky.
    Tím jsme posbírali první pozitivní komentáře.

Facebook promo – okruhy uživatelů


Jednorázová propagace na ty, co byli na webu

  • Poté co jsme posbírali pozitivní komentáře, jsem zobrazil příspěvek na ty, co byli na webu.
    Efektivita takové facebookové reklamy je většinou dobrá, ale je limitovaná velikostí remarketingového publika.


Propagace na nové publikum

  • Vždy se jedná o klíčovou facebookovou kampaň, protože zde většinou cílíme na publikum o velikosti stovek tisíc nebo třeba i na celou Českou republiku.
    Tomu odpovídá i množství objednávek, které taková kampaň může přinést.

 

V případě facebookové reklamy pro Dokonalou Lásku nebyla ze začátku efektivita až tak dobrá, ale tím, jak příspěvek postupně nabíral komentáře, lajky a sdílení, uzrál jako víno.
Opravdu úspěšným se stal asi 2(!) měsíce po spuštění.

Příspěvek je z listopadu 2016, ale i v roce 2018 přinesl ještě stovky objednávek.

Nyní je zacílený na celou ČR a Slovensko s podmínkou zájmu pes.
Jelikož efektivita již začala klesat, je reklamní sada nastavena s podmínkou průměrného bidu  160 Kč na objednávku.

Nastavení bidu má za následek, že objednávek již přináší méně (za červen 76, za červenec 99; dle měření klikli na inzerát a do 28 dnů objednali), ale náklad se drží pod 160 Kč.
To má již menší přínos, ale kampaň nevyžaduje žádnou další práci a stále se rozšiřuje okruh lidí, kterým se tato facebooková reklama zobrazuje.

 

Facebookový marketing = promyšlený remarketing

Standardem v marketingu na Facebooku, který mi funguje u většiny mých ostatních zákazníků, je dynamický remarketing.

Dynamický remarketing je ovšem ze své podstaty zaměřený produktově.
To zde příliš nefunguje.
Všechny facebookové reklamy Dokonalé Lásky jsou postaveny na prezentaci problému a řešení.

I když by se mohlo zdát, že po návštěvě webu, kde se jim odprezentuje řešení v podobě produktu, bude dynamický remarketing fungovat,
ve skutečnosti příliš nefunguje.
Mnohem efektivnější je nasazení právě tohoto příspěvku.

Nasazení remarketingových kampaní u Dokonalé Lásky je poměrně komplexní.
Aktuálně je v remarketingu nasazeno 20 různým sad reklam s několika odlišnými inzeráty, které se zobrazují postupně až 70 dnů po návštěvě webu. Většina zobrazení se ale odehraje první týden po návštěvě.
S menším významem se v marketingu na Facebooku používá i zmíněný dynamický remarketing.

 

Závislost na facebookovém marketingu

Za poslední rok se facebookový marketing dle Google Analytics podílí na obratu Dokonalé Lásky  45 %.

Ve skutečnosti to ale bude ještě více.
Závislost Dokonalé Lásky na propagaci na Facebooku určitě není ideální.
Úspěšné a ověřené formáty z Facebooku tedy zkoušíme aplikovat i v jiných médiích.

 

Shrnutí – 6 kroků pro komplexní facebookovou kampaň

Následuje shrnutí kroků pro vytvoření několika kampaní, které Vám pomohou dlouhodobě používat ve facebookovém marketingu jeden „obyčejný“ příspěvek.

  1. vytvořte příspěvek, kde se zeptáte na spokojenost s Vaším produktem nebo službou
  2. vytvořte remarketingovou kampaň cílenou na Vaše zákazníky
  3. vytvořte remarketingovou kampaň cílenou na ty, co byli na webu
  4. vytvořte kampaň cílenou na nové publikum
  5. vytvořte automatickou kampaň cílenou na ty, kteří v poslední době objednali
  6. vytvořte automatickou kampaň cílenou na ty, kteří byli v poslední době na webu

Jak tyto kampaně tvořit, abyste správně využili facebookové optimalizace, najdete v mém článku Jak optimalizovat facebookové kampaně?

 

Tip – celkový facebookový (nejen) marketing pro Dokonalou Lásku

Chcete se dozvědět více o mé strategii ve Facebook marketingu?
Rádi byste věděli, jak jsme s propagací na Facebooku začínali?

Doporučuji Vám mé více jak dvouhodinové video facebookové školení.
Školení má formu případové studie a je ZDARMA.

Přístup ZDARMA

5/5 - (2 votes)

Autor: Pavel Mezihorák, specialista na Facebook

Kompletní správa marketingu na Facebooku — Facebook reklama, tvorba obsahu (příspěvky, soutěže, promo akce…), konzultace…

Více informací o možnostech, jak využít mých služeb facebookového specialisty ve Vašem facebookovém marketingu, najdete ZDE.